12 lutego 2012

PRZYCZAJONY

Samiczka gągoła wygląda na malutką przy krzyżówkach. Fot. MM
Gągoł, czarno-biała piękność. Fot. MM
Długi dziobal, czano-zielona głowa to postrach ryb czyli nurogęś w całej okazałości. Fot. MM
Łabędzie wyglądają majestatycznie na tle wody. Fot. MM
Nurek. Fot. MM
Widok na Wisłę, lód i wolny pasek wody w oddali. Fot. MM
Zimno i chłód towarzyszył dziś dolinie Wisły. Nic w tym dziwnego. Moje obserwacje popsuły szyki tutejszym myśliwym. Obowiązuje bowiem okresowy zakaz polowań na kaczki wszelakie. Jak to niektórzy ludzie nie zawsze respektują to prawo w imię zasady jeśli nikt nie zobaczy to nic złego się nie dzieje. Moja obecność na wolnym od lodu zakolu odstraszyła ich niecne zamiary. Siedzieli długo licząc na to że może odmrożę sobie członki i udam się do domu. Ja wytrzymałem na mrozie dłużej i kaczki były z tego powodu bardzo radosne bo blaszkodziobych naliczyłem pięć gatunków. Podszedłem bardzo blisko, około 8m. Krzyżówki, nurogęsi przy takiej odległości uciekają jeśli tylko zobaczą człowieka, te były wyjątkowo spokojne. Przyczajony siedziałem przytulony do kępy wyschniętej trawy tuż przy tafli lodu i obserwowałem to całe ptasie obozowisko. Zimno było potworne, po godzinie bez ruchu byłem skostniały, ale szczęśliwy. Prawo jest po stronie przyrodników, należy jednak kontrolować na każdym kroku. Znajoma dostała kiedyś dwie czarno-białe kaczki. Próbowałem ustalić gatunek, niestety nie udało się. Prawdopodobnie czernica, może gągoł. Prezent od myśliwego. Jak wiadomo od 22.12 do 14.08 jest zakaz odstrzału kaczek wszelakich. Myśliwy wie lepiej, tylko tą wiedzę należy weryfikować. Zabijanie zwierząt jest sprawą bez komentarza.

Moje wyniki z obserwacji:

-NUROGĘŚ 7
-GĄGOŁ 25
-KRZYŻÓWKA 8
-CZERNICA 5
-ŁABĘDŹ NIEMY 5
-KWICZOŁ 1
-TRZNADEL 3
-WRONA SIWA 2
-BAŻANT 2

Jeden zajączek też przemykał po stoku gliniastych wzgórz. Wracając do domy słyszałem znajomego puszczyka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz