29 kwietnia 2012

PTASIE ELDORADO

Bocian biały wytrwale kroczył po łące, mimo upału. Fot. MM
Maleńka sieweczka rzeczna to niezwykle zwinny ptak. Fot. MM
Pliszki siwe chętnie przeszukują plaże - tej jak widać po dziobie, dokuczył upał. Fot. MM
Ciekawska wrona siwa zaglądnie wszędzie. Fot. MM
Suchy chleb nie jest smaczny, warto go namoczyć a będzie lepszy. Fot. MM
Spacer po plaży - pliszka żółta. Fot. MM
Sieweczki rzeczne na tle kamieni są nie do wypatrzenia. Fot. MM
Zwiadowca - brodziec piskliwy. Fot. MM
Każde miejsce dobre by odpocząć - pliszka siwa. Fot. MM
Brodźce piskliwe spotyka się dość licznie blisko brzegów rzeki z plażami i kamienistymi łachami - tworzącymi tak zwany pas rzeczny. Fot. MM
Obserwacje ptaków zawsze dostarczają obserwatorowi dużo radości w życiu. Czasami pozwalają oderwać się od rzeczywistości i zabić smutki. Siedziałem dziś na plaży wiślanej i wyczekiwałem na odpowiedni moment,  aż coś przyleci. Zachowywałem się cicho i nie wykonywałem żadnych gwałtownych ruchów. Po chwili podleciała sieweczka rzeczna. Te malutkie siewkowce są piękne i energicznie dreptają po piasku i kamyczkach. Jaja sieweczki rzecznej są plamkowane ochronnie. Chodząc po żwirowo-piaszczystych plażach należy uważać by ich nie rozgnieść. Zbliżyła się także wrona siwa, która przyniosła sobie kawałek chleba i moczyła go w wodzie, jadła . W ogóle nie przejmowała się moją obecnością. Blisko podchodziły też pliszki siwe i jeden piękny samczyk pliszki siwej. Udana wyprawa i piękne ptasie eldorado nad Wisłą jak zawsze mnie nie zawodzi i mogę liczyć na to, że ptaki zawsze mnie tam ugoszczą i pozwolą się podglądać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz