10 grudnia 2011

AKCJA BIELIK

Młody bielik szybko lata mimo dużych rozmiarów. Fot. MM
Młody krogulec - samiec, w locie. Fot. MM
Kruki - ptasia inteligencja. Fot. MM
Młode kruki chętnie ścigają się w powietrzu. Fot. MM
Dziś pierwszy dzień od bardzo dawna zbudowałem czatownię. Z kilku patyków i tego co było pod ręką powstało schronienie. Budowa nie trwała długo, później nadszedł czas na wyłożenie padliny. Podkładkę ułożyłem ok 15 metrów od mojej kryjówki. Siedziałem około 2 godzin i nic nie tknęło mięska. Wyszedłem przeprostować kości i oddaliłem się może z 5 metrów a tu nade mną na niebie pojawił się bielik. Wykiwał mnie. Ptak krążył i patrolował okolicę. Był to młody osobnik ( imm. ). Zobaczymy czy w najbliższym czasie uda się coś jeszcze podpatrzeć. Bieliki to wspaniałe ptaki i są potężne. Udało się także obserwować potyczkę powietrzną kruków i bielika. Te dwa ptaki zawsze ze sobą rywalizują i są wobec siebie dokuczliwe.
Najlepiej fotografować i podpatrywać zachowania bielików wykładając pokarm ( podkładkę mięsną ). Najlepsze są  kurczaki. Nie ma gwarancji sukcesu, że siądzie akurat to czego szukamy, a głównie są to myszołowy, kruki, wrony. Czasami pojawiają się lisy, kuny, koty itd.
Moja dzisiejsza wycieczka i tak była udana:

-bielik 1
-myszołów 2
krogulec ( m imm. )
-kruk 7
-kwiczoł 4
-krzyżówka 20

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz