14 marca 2011

Rzeka Szreniawa we wiosennym marcowym słońcu. Fot. MM.
 Wiosenna pogoda nastraja pozytywnie i daje dużo energii do życia. Wyprawa nad rzekę miała na celu przegląd gatunków zwierząt, które pojawiły się niedawno na naszym terenie, nie było ich niestety wiele. Cała rzeka Szreniawa po zimowym śnie odsłoniła swoje obolałe oblicze. Widziałem sporo śmieci wzdłuż koryta, znaczna część drzew jest powalona i okaleczona przez bobry. Udało mi się także znaleźć tropy bobra. Na brzegach leży wiele wizytówek zostawionych przez pewnego wodnego drapieżnika - wydrę. Zobaczyłem łuski pstrąga, a nieco dalej był fragment pokryw skrzelowych tej ryby. Odchody wydry z niestrawionymi ośćmi ryb znalazłem daleko od Szreniawy, przy rowie. Prawdopodobnie wydry wychodzą na łowy dalej i w rowach polują na żaby, owady, małe ssaki takie jak rzęsorki. W tym roku jest mniej migrantów niż w ubiegłym 2010. Mam nadzieję, że spóźnienia zostaną nadrobione.
Nora karczownika ziemno-wodnego. Fot. MM.
Czyreń ogniowy (Phellinus igniarius) - grzyb z rzędu szczecinkowców, często występujący na wierzbach. Fot. MM.
Wierzbowe kotki, oznaka nadchodzącej wiosny. Fot.MM.
Ślady obecności bobra. Fot. MM.

W sumie obserwowałem następujące gatunki:
-sarna 15
-zając szarak 1
-szpak 50
-kwiczoł 10
-potrzos 3
-sroka 4
-myszołów 1
-dzięcioł czarny 2
-dzięcioł duży 1
-krzyżówka 10
-bażant 10
-czajka 4
Zachód nad mokradłem. Fot. MM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz