13 marca 2022

NIEZWYKŁA OBSERWACJA - WITÓW

 

Dziś miałem bardzo ciekawą obserwację ptaka, który w stanie dzikim występuje w Subsaharyjskiej Afryce (MauretaniaSenegalGwineaSudanEtiopiaSomaliaKeniaRwandaUgandaBurundi, Tanzania, południowa Angola, północna NamibiaBotswanaZimbabwe, zachodni Mozambik, SuaziLesotho i większa część RPA), gdzie zasiedla sawanny, skaliste klify. Występuje także w miastach.

A co robił w Witowie, w gminie Koszyce? Prawdopodobnie to uciekinier z hodowli . Mowa tu o Gołębiu okularowym (Columba guinea). Obserwacja miała miejsce przed wycieczką ornitologiczną Maraton Migracyjny. Przyjechałem na miejsce zbiórki przed dziewiątą. Wpisywałem do notatnika ptaki widziane i słyszane w obrębie postoju. Na drzewie coś siedziało, sylwetką podobne do grzywacza. Wykonałem kilka zdjęć dokumentacyjnych i wziąłem za grzywacza. Odległość była znaczna. Gołąb siedział wysoko na topoli. Po weryfikacji zdjęć i oglądaniu ich na komputerze okazało się, że to gołąb okularowy.

Obserwacja (zdjęcia i opis) została zgłoszona do Komisji Faunistycznej i czekam na jej werdykt.



GOŁĄB OKULAROWY

FOT. Autor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz