18 maja 2014

PRZEPADŁ LĘG PUSTUŁKI Z WITOWA

Pisałem niedawno o pustułce w budce lęgowej w Witowie. Ptak siedział wytrwale na jajach. Dziś postanowiłem dokonać kontroli, jak miewają się ptaki i czy są w budce. Na pniu zobaczyłem tylko listwę mocującą a zdruzgotana i roztrzaskana budka lęgowa leżała na ziemi. Niewiele z niej zostało. Znalazłem też skorupki potłuczonych jaj i duże embriony. Jaka była przyczyna spadnięcia budki nie wiadomo. Prawdopodobnie silny wiatr mógł strącić skrzynkę. Możliwe że zgniły listwy mocujące przy budce i puściły. Nie znalazłem reszty budki. Czy możliwe jest by zrzucił ją człowiek. Nie wierzę w taką hipotezę.
Na miejscu starej budki zostanie zawieszona nowa, aby ptaki mogły wrócić w przyszłym roku spokojnie do swojego lokum. Wielkie nieszczęście spotkało parę pustułek z Witowa na topoli. Dołożę wszelkich starań by im pomóc. Pustułki to niezwykle piękne ptaki i tępiciele gryzoni (norników, szczurów, myszy, kretów, karczowników).
Pisklę ze zniszczonej budki. Fot. MM
Potłuczone jajo pustułki. Fot. MM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz