11 kwietnia 2013

WIDZIANA Z NIENACKA - TROPICIEL WIOSENNY

W zeszłą niedzielę tropiłem wiosnę na łąkach i nad Wisłą. Widać i słychać już wiele nowych stworzeń, które przybyły w te strony. Nad rzeką sporo jak zwykle kaczek krzyżówek i nurogęsi. Pojawiły się już sieweczki rzeczne, czajki. W zaroślach przyrzecznych buszują raniuszki. Te małe zwinne ptaki zawsze cieszą swoją obecnością. Są wyjątkowo ufne i niebojaźliwe. Przyleciały już i krzątają się pliszki siwe. Widziałem też już dwie jaskółki dymówki. Chodząc i brodząc w wodzie postanowiłem zejść na łąki i wrócić do domu. Dzień nie zapowiadał się na jakieś niesamowite odkrycie obserwacyjne. Jedynie wypluwka prawdopodobnie myszołowa - często siedział pod drzewem gdzie znalazłem ową kulkę. Szedłem trawiastą łąką, gdzieniegdzie znajdowały się skarlałe krzaki tarniny, a także wysuszone wrotycze. Przystanąłem na chwilę i kucnąłem aby wpisać kolejne gatunki do notatnika. Po łące wałęsały się dwa bezpańskie psy. Patrzyłem na nie przez chwilkę i ruszyłem dalej. Po kilku krokach z pod nóg - około dwóch metrów ode mnie poderwała się do lotu uszatka błotna! Szok zobaczyć tak ciekawy i rzadki gatunek. Musiała siedzieć i odpoczywać. Jej kryptyczne ubarwienie jest tak doskonałe, że nie widziałem jej wcześniej - dopiero kiedy rozłożyła skrzydła. Piękny ptak. Kolejny stwierdzony rzadki gatunek do kolekcji obserwatora. Wrażenia bezcenne.

WYKAZ GATUNKÓW:

BŁOTNIAK STAWOWY
PUSTUŁKA
USZATKA BŁOTNA
BAŻANT
KRZYŻÓWKA
NUROGĘŚ
GĘGAWA
PERKOZ DWUCZUBY
SIEWECZKA RZECZNA
CZAJKA
BOCIAN BIAŁY
WRONA SIWA
GAWRON
SROKA
PLISZKA SIWA
SKOWRONEK
DYMÓWKA
RANIUSZEK
KOS
ŚPIEWAK
ZIĘBA
POTRZOS
TRZNADEL
KLĄSKAWKA
MAKOLĄGWA
Uszatka błotna - zdjęcie dokumentacyjne. Fot. MM
Samiec kląskawki. Fot. MM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz