7 kwietnia 2012

ŚWIĄTECZNA PRZYGODA

Rycyk. Fot. MM
Kozioł. Fot. MM
Skrzek żaby trawnej. Fot. MM
Żabie lęgi wypełniły kałużę na łąkowej ścieżce. Fot. MM
Rycyk wygrzewał się w słońcu. Fot. MM
Kszyki licznie występują na podmokłych terenach trawiastych. Fot. MM
Czajki na łące. Fot. MM
Koza na pastwisku. Fot. MM
Sarny nie widziały mnie, przyczajonego w olchowym trio. Fot. MM
Bliskie spotkanie - sarna i rycyk. Fot. MM
Ładnie pachniesz kolego ;) Fot. MM
Dziś wybrałem się na ptaki, aby odpocząć od świątecznego huku i zgiełku. Łąki o tej porze roku są niezwykle ciekawe i pełne różnych zwierząt. Wdrapawszy się na ambonę obserwowałem dużo różnych gatunków. Między innymi kszyki, rycyki, czajki. Będąc parę metrów nad ziemią odczuwałem silny wiatr na twarzy. Nie było to przyjemne uczucie. Postanowiłem zejść na ziemię i podejść bliżej. Wszystkie krzątające się na łące ptaszory uciekły jednak, a ja usadowiłem się w rozwidleniu trzech olch na środku podmokłej łąki. Nie było tam wygodnie. Po chwili dostrzegłem sylwetkę ptaka tuż obok mnie, jakieś 4m. Był to rycyk, z żółtawym dziobem i rudą głową. Ptak wygrzewał się na słońcu. Dookoła zaczęło się robić hałaśliwie. Zlatywały się czajki i kszyki. Rycyków także przybywało. Upłynęła może godzina, a ja poczułem się bardzo dziwnie, jakby ktoś mnie obserwował. Nie myliłem się, niedaleko, zaledwie 7 metrów od miejsca gdzie przycupnąłem przechodziły dwie sarny, koza i kozioł. Robiły różne dziwne podchody i obwąchiwały się. Na całe szczęście byłem ustawiony pod wiatr i wbetonowany w te trzy olchy. Sarenki wcale mnie nie widziały. Wprawiały jedynie w zakłopotanie rycyki, które siedziały blisko. Piękny widok. Po 3 godzinach siedzenia w bezruchu, nogi tak mi zdrętwiały, że nie miałem czucia i nie mogłem wstać. Powoli krew zaczęła krążyć i wygramoliłem się ze splątania z drzewami. Na odchodne widziałem jeszcze polnika, niezwykle szybki gryzoń, a ze strachu piszczy przeraźliwie. W kałużach można spotkać skrzek żaby trawnej.

ZESTAWIENIE:

PTAKI:

myszołów 1
pustułka 1 m
grzywacz 3
czajka 20
rycyk 4
kszyk 15
krzyżówka 8
gawron 7
wrona siwa 2
rudzik 1
kląskawka 2
modraszka 1
pliszka siwa 2
sroka 3
śpiewak 4
zięba 1
kwiczoł 2
kos 1
pierwiosnek 1

SSAKI

sarna 15
polnik 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz